System ćwiczeń, który stworzył Joseph Pilates w celu wzmocnienia mięśni, zwiększenia ich elastyczności i poprawy ogólnej kondycji. Wykonywane na macie lub z użyciem sprzętu: fit balls, easy balls, ovo balls, heavy balls, rollers, magic circle, chiballster, flow tonic, taśmy. Pilates, to ćwiczenia angażujące mięśnie całego ciała, dostosowane do potrzeb i możliwości zarówno sportowców jak i osób po urazach.

Korzyści jakie daje regularny, systematyczny trening Pilates:

  • Kształtuje prawidłową postawę ciała
  • Wysmukla sylwetkę
  • Rzeźbi ciało
  • Wydłuża kręgosłup
  • Przeciwdziała osteoporozie
  • Równoważy siłę mięśni po obu stronach ciała
  • Zmiejsza niepotrzebne napięcia mięśni
  • Zwiększa elastyczność ciała
  • Poprawia stabilność i mobilność kręgosłupa
  • Zwiększa świadomość własnego ciała
  • Kształtuje prawidłowy oddech
  • Poprawia koordynację ruchową i równowagę
  • Zapobiega urazom i kontuzjom

Pilates ONE

Jeżeli rozpoczynasz przygodę z Pilatesem, te zajęcia są stworzone z myślą o Tobie!* Poznasz zasady metody Pilates : prawidłowa postawa, oddech, koncentracja, precyzja, poprawne ustawienie ciała w poszczególnych ćwiczeniach. Przygotujesz swoje ciało na następne wyzwania.Jeżeli masz dłuższą przerwę w praktykowaniu Pilates, rozpocznij Pilates ONE.

Pilates ze sprzętem

Zajęcia o wyższej intensywności, na których używamy drobnego sprzętu – piłki bodyball, easy Ball oraz Heavy Ball, Magic Circle, Rollery oraz dyski stabilizujące, kostki, taśmy theraband, paski, TRX. Sprzęt ułatwia lub utrudnia wykonanie ćwiczenia..

Pilates 9 m-cy

Celem treningu jest wzmocnienie ciała oraz likwidacja bólów kręgosłupa, przykurczy i przeciążeń mięśniowych wynikających z fizjologii ciąży. Zajęcia mają za zadanie przygotować ciało kobiety do ogromnego wysiłku, jakim jest poród jak i wzmocnić mięśnie głębokie tak, by przyszła mama szybko wróciła do formy po porodzie. Dodatkowo większa świadomość ciała pozwoli na utrzymanie właściwych nawyków w życiu codziennym. Bezpieczny czas na rozpoczęcie ruchu u siedzącej, niećwiczącej kobiety to II trymestr ciąży (czas po 12 tygodniu ciąży). W I trymestrze przyszła mama powinna zachować szczególną ostrożność ze względu na niezagnieżdżony w pełni zarodek. Przed rozpoczęciem treningów koniecznie skonsultuj się z lekarzem prowadzącym, uzyskując od niego zgodę na podjęcie aktywności ruchowej.

Przed przystąpieniem do zajęć:

  • skonsultuj się wcześniej ze swoim lekarzem ginekologiem-położnikiem i zapytaj o możliwość przystąpienia do ćwiczeń /oświadczenie lekarza o braku przeciwskazań)
  • podpisz oświadczenie o zapoznaniu się z Regulaminem Studia
  • przygotuj wygodny strój (skarpety antypoślizgowe, ręcznik)
  • przed ćwiczeniami zjedz lekką zakąskę

Pilates po urodzeniu dziecka

Program mający na celu powrót do formy po porodzie siłami natury i metodą cesarskiego cięcia. Celem zajęć jest reedukacja i rehabilitacja dna miednicy, praca z oddechem, mięśniami głębokimi, nawykiem utrzymania prawidłowej postawy ciała, te wszystkie składowe wpływają na przyspieszenie zejście/zamknięcie mięśnia rozstępu mięśnia prostego brzucha w wyniku separacji kresy białej.

Pilates senior

Łagodny trening dostosowany do problemów bólowych i ograniczeń występujących u kobiet i mężczyzn w późniejszym wieku. Prawidłowo dobrany ruch pomaga zmniejszyć dolegliwości bólowe poprzez wzmocnienie mięśni, poprawę toru oddychania, wspomagając jednocześnie proces fizjoterapii i powrotu do pełnej sprawności fizycznej po przebytych chorobach lub urazach. Podczas zajęć uaktywnisz wszystkie partie mięśni, poprawisz swoje samopoczucie oraz zyskasz pozytywną energię na kolejne dni. Szczególnie korzystne dla kobiet w okresie menopauzy, osób narażonych na osteoporozę oraz osób po przebytych urazach i chorobach.

Pilates Studio

Trening obwodowy z wykorzystaniem profesjonalnego sprzętu do ćwiczeń Pilates. Zajęcia mają formę treningu obwodowego, gdzie na każdym sprzęcie wykonywane jest jedno ćwiczenie i następnie po upływie czasu przeznaczonego na jego wykonanie osoby ćwiczące zmieniają się miejscami. Zajęcia przeznaczone są dla osób zarówno początkujących jak i zaawansowanych. Z zajęć może skorzystać maksymalnie 5 osób, rezerwacja wymagana.

Zdrowy kręgosłup

Ćwiczenia polecane są przez specjalistów (lekarzy, fizjoterapeutów), głównie jako profilaktyka schorzeń kręgosłupa oraz skuteczny sposób pozbycia się bólów kręgosłupa i stawów. Ćwiczenia te łączą podejście J. Pilates’a z elementami jogi, stretchingu i body art. Kluczową rolę w ćwiczeniach odgrywa oddech, powiązany z każdym ruchem. Zajęcia specjalistyczne, mające charakter zarówno profilaktyczny jak i terapeutyczny, przeznaczone dla każdego, komu doskwierają bóle kręgosłupa, będące wynikiem przeciążeń, urazów bądź posiadanych chorób (dyskopatia, skolioza itp.). Zajęcia obejmują ćwiczenia rozluźniające, mobilizujące, wzmacniające, jak również równoważne i rozciągające poszczególne grupy mięśniowe. Ćwiczenia na bazie Pilates wzmacniają głębokie partie mięśniowe. Pomagają wyrobić prawidłową postawę, zmniejszają skutki przeciążeń narządu ruchu, a także poprawiają stabilizację kręgosłupa.

Stretching

Zestaw ćwiczeń rozciągająco – relaksujących ukierunkowany na poprawę elastyczności mięśni oraz usunięcie napięć. Rozciąganie całego ciała, rozluźnienie i uelastycznianie wszystkich mięśni, zwiększenie ruchomości w naszych stawach – to główne walory tych zajęć. Przyjdź, rozluźnij się i zlikwiduj efekty stresu każdego dnia. Kojące dźwięki spokojnej muzyki i cierpliwość prowadzącego instruktora, który dokładnie wytłumaczy każde ćwiczenie, sprawią, że znakomicie zrelaksujesz swe ciało i umysł. Zajęcia absolutnie dla wszystkich jako uzupełnienie codziennej aktywności.

Mental Body

To nowoczesna forma treningu, która łączy w sobie elementy ćwiczeń aerobowych, Pilatesa , jogi, i tańca klasycznego. Trening ten doskonale rzeźbi mięśnie, wysmukla sylwetkę oraz przywraca równowagę fizyczną i psychiczną. Kontrolowany przez umysł ruch uwalnia mięśnie od napięcia i stresu.

Body Art

Jest wszechstronną i precyzyjnie opracowaną metodą treningu. Umożliwia praktykę każdemu, prowadząc go do wewnętrznej i zewnętrznej harmonii. Głównym celem treningu body ART jest zapewnienie poprawnego działania całego organizmu poprzez funkcjonalny trening siły i stabilizacji układu ruchu. Body Art łączy w sobie elementy jogi, stretchingu, fizjoterapii, japońskiego DO IN, własnych pozycji oraz technik oddechu poprzez współdziałanie treningu i relaksacji. BodyART to fantastyczny, prozdrowotny trening wzmacniający i modelujący sylwetkę oraz znacznie poprawiający elastyczność ciała, będący jednocześnie ukojeniem dla poddanego ciągłemu stresowi umysłu.

Joga

Zbiór pozycji (asan), ćwiczeń, ruchów i technik oddechowych. Ćwiczenia wzmacniające i rozciągające, które podnoszą sprawność fizyczną, poprawiają krążenie i zwiększają przestrzeń w stawach, przywracając prawidłowy przepływ energii przez ciało.